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dc.contributor.authorTOVAR ALCAZAR, MARIA DEL ROSARIO
dc.date.accessioned2017-10-19T16:56:07Z
dc.date.available2017-10-19T16:56:07Z
dc.date.issued2011-10
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11191/5540
dc.description.abstractThe conscience and the citizen commitment are conditions that undoubtedly have his broadest basis in the fact that people are solely responsible of the environmental deterioration that has the planet and consequently, they are the only ones who can do something to remedy this situation that has become increasingly worse over the years and the increased reliance on energy consumption from non renewable energies sources. The importance of considering the problem of housing in Mexico City and the potential for Bioclimatic Architecture lies in the concern to convey technical’s concepts that might be seem hard to understand for the bulk of the population, providing an opportunity to implement them in their homes either at the time of purchase or adapt what they have. People need to fight for better conditions of life without incurring in a large investment or a serious disruption to the surrounding environment. As the stage of greatest receptivity of human being is the childhood the transmission of knowledge through a hands-on teaching method will link the lessons of the official program of the Mexican Ministry of Public Education for 6 grade of elementary with this kind of more specialized subjects. This paper contains the development of nine chapters which constitute a substantial contribution to the contents of the certificates both the educational material as the sections that integrate the citizen guide.
dc.description.abstractLa conciencia y el compromiso ciudadano son condiciones que sin duda tienen su más amplio fundamento en el hecho de que son las personas las únicas responsables del deterioro ambiental que presenta el planeta y en consecuencia son ellas, las únicas que pueden hacer algo para remediar esta situación que se ha tornado cada vez peor con el paso de los años y la mayor dependencia al consumo energético proveniente de fuentes no renovables. La importancia de considerar la problemática de la vivienda en la Ciudad de México y las posibilidades para la Arquitectura Bioclimática, radica en la inquietud de transmitir los conceptos técnicos que pudiesen parecer poco comprensibles para el grueso de la población, dando oportunidad a que los apliquen en sus viviendas, ya sea al momento de comprar o adecuar la que poseen. Es necesario que la población luche por tener mejores condiciones de vida sin que ello implique una fuerte inversión de dinero o una grave alteración al entorno circundante. Como la etapa de mayor receptividad del ser humano es la infancia, se plantea la trasmisión de conocimientos a través de un método de enseñanza vivencial e indagatoria que permitirá vincular las lecciones del programa oficial de la Secretaría de Educación Pública para 6° de primaria con este tipo de temas más especializados. El presente trabajo contiene el desarrollo de nueve capítulos que constituyen una aportación sustancial para los contenidos de las cédulas tanto del material educativo como de los apartados que integran la guía ciudadana.
dc.description.provenanceSubmitted by escire admin (jtimal@escire.com.mx) on 2017-10-19T16:36:12Z No. of bitstreams: 1 Ensenanza_arquitectura_bioclimatica_sustentable_Tovar_2011_MAB.pdf: 21847526 bytes, checksum: 78ce46e36efc1bf1ee53a763d3c379da (MD5)
dc.description.provenanceApproved for entry into archive by escire admin (jtimal@escire.com.mx) on 2017-10-19T16:56:07Z (GMT) No. of bitstreams: 1 Ensenanza_arquitectura_bioclimatica_sustentable_Tovar_2011_MAB.pdf: 21847526 bytes, checksum: 78ce46e36efc1bf1ee53a763d3c379da (MD5)
dc.description.provenanceMade available in DSpace on 2017-10-19T16:56:07Z (GMT). No. of bitstreams: 1 Ensenanza_arquitectura_bioclimatica_sustentable_Tovar_2011_MAB.pdf: 21847526 bytes, checksum: 78ce46e36efc1bf1ee53a763d3c379da (MD5) Previous issue date: 2011-10
dc.language.isospa
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0
dc.subject.classificationHUMANIDADES Y CIENCIAS DE LA CONDUCTA::CIENCIAS DE LAS ARTES Y LAS LETRAS::ARQUITECTURA::URBANISMO
dc.subject.lccNA2542.36
dc.subject.lcshSustainable architecture.
dc.subject.otherArquitectura sustentable -- Estudio y enseñanza.
dc.subject.otherSustentabilidad.
dc.rights.accesopenAccess
dc.thesis.degreedepartmentDivisión de Ciencias y Artes para el Diseño
dc.thesis.degreelevelMaestría
dc.thesis.degreegrantorUniversidad Autónoma Metropolitana (México). Unidad Azcapotzalco
dc.thesis.degreenameMaestría en Diseño
dc.thesis.degreedisciplineLínea de Investigación: Arquitectura Bioclimática
dc.contributor.committeeMemberParedes Rubio, Hernando Romero
dc.contributor.committeeMemberGuerrero Baca, Luis Fernando
dc.contributor.committeeMemberAguayo González, Ricardo
dc.type.conacytmasterThesis


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